Ulrych, Wojciech2021-07-122021-07-122013Ulrych, W. (2013). Kierownik liniowy wobec wyzwań procesu zarządzania efektywnością pracownika. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 51(1146), 235-244. https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.235-2440137-2599http://hdl.handle.net/11652/3799https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.235-244W artykule zaprezentowano trzyetapowy proces zarządzania efektywnością pracownika (ZEP) oraz jego determinanty. Na ich tle wskazano na nowe wyzwania, jakim powinien sprostać kierownik liniowy w procesie pracy. Szczególną uwagę zwrócono na niedostateczne kompetencje kierowników w zakresie ZEP oraz wpływ technologii w tym względzie, a także nowe wymogi w zakresie procesu pracy związane z elastycznymi formami zatrudnienia, brakiem zaufania pracowników do ocen okresowych, chronicznym brakiem czasu kierowników i wymaganiami młodego pokolenia pracowników wiedzy.The paper presents shortly a three-stage process of employee performance management (EPM) and its determinants. These above created a background to present some new challenges a line manager should meet in a work process. Particular attention was paid to the poor skills of managers in the EPM and the impact of technology in this regard, as well as new requirements in the work process in terms of flexible forms of employment, lack of employee’s trust against performance appraisal, a managerial problems in time management and requirements of the younger generation of knowledge workers.plFair use conditionDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkuzarządzanie efektywnością pracownikaefektywnośćkierownik liniowyemployee performance managementeffectivenessline managerKierownik liniowy wobec wyzwań procesu zarządzania efektywnością pracownikaLine manager in the face of the challenges of employee performance managementArtykułLUT LicenseLicencja PŁhttps://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.235-24410.34658/oiz.2013.51.235-244