Olczak, ArturUrbaniak, Maciej2018-10-102018-10-102006Olczak A., Urbaniak M., Marketing B2B w praktyce gospodarczej., Wydawnictwo Difin, Warszawa 2006, ISBN 83-7251-585-9.83-7251-585-9id skryba-crisphttp://hdl.handle.net/11652/1986Autorzy: Artur Olczak - podrozdziały 1.1, 1.3, 2.1, 2.2, 2.3 rozdział 8 Maciej Urbaniak - podrozdziały 1.2, 1.4, 1.5, 2.4, 2.5, rodziały 3,4,5,6[...] Szczególny nacisk został w książce położony na analizę zachowań podmiotów działających na rynku instytucjonalnym, na relacje między dostawcami i odbiorcami oraz na prezentację najnowszych tendencji na rynku B2B zmierzających do coraz powszechniejszego wykorzystania technologii informacyjnych. Publikacja składa się z 8 rozdziałów. Dwa pierwsze rozdziały zostały poświęcone procesom relacji zachodzących pomiędzy podmiotami działającymi na omawianym rynku, takim jak kształtowania się więzi partnerskich, złożoność problemów związanych z podejmowaniem decyzji zakupu. W kolejnych rozdziałach zaprezentowano specyfikę wykorzystania elementów marketingu- mix przez dostawców oferujących produkty nabywcom instytucjonalnym. Szczególną uwagę zwrócono w tych rozważaniach na rolę marki, która nie zawsze jest dostatecznie doceniana na rynku przedsiębiorstw, jak na rynku dóbr konsumpcyjnych. Ostatni rozdział został poświęcony zaprezentowaniu przykładów strategii realizowanych na rynku B2B. Publikacja adresowana jest do słuchaczy wydziałów ekonomicznych i zarządzania wszystkich typów studiów (dziennych, wieczorowych, zaocznych, podyplomowych, MBA) szkół wyższych oraz praktyków gospodarczych.plmarketing relacyjny - podręczniki akademickiemarketing przemysłowy - podręczniki akademickiemarketing B2Brelacja z klientemdziałania promocyjnepolityka cenowarelational marketing - academic textbooksindustrial marketing - academic textbooksB2B marketingcustomer relationshippromotional activitiespricing policybusiness-to-business marketMarketing B2B w praktyce gospodarczejKsiążka