Kroik, JanuszMalara, Zbigniew2021-07-122021-07-122013Kroik, J., & Malara, Z. (2013). Menedżerowie w kreowaniu zaangażowania pracowników w strategii społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 51(1146), 111-126. https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.111-1260137-2599http://hdl.handle.net/11652/3790https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.111-126W artykule pokazano związki między stopniem zaangażowania pracowników a skutecznością wdrażania strategii CSR (Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa). Po pierwsze, dokonano całościowego przeglądu czynników wpływających na poziom zaangażowania. Po drugie, wskazano te czynniki, które są istotne na potrzeby oceny potencjału pracowniczego w tym zakresie. Odniesiono się również do koncepcji zarządzania przez zaangażowanie, wskazując, że wzmacnia ono szanse powodzenia realizowanych strategii. Podkreślono, że podobne wnioski są aktualne także w przypadku stosowania nowych odmian CSR, na przykład CSV M. Portera. Zaznaczono, że rolę w kreowaniu zaangażowania pracowników pełnią menedżerowie a ich postawa determinuje szanse powodzenia strategii CSR. Na potrzeby wzmocnienia wniosków przytoczono dwa przykłady pochodzące z badań kadry menedżerskiej w Polsce.It show relationships in article between degree of engagement of employee (staff) but efficiency of implementing of strategy CSR (Corporate Social Responsibility). Firstly, it perform holistic review of factor effecting level of engagement. Secondly, these factors were indicated, which are important on requirements of estimates of working potentials in this range. It concerned for concept of management by engagement also, indicating, that it intensifies chances of successes of realized strategies. It underline, that similar conclusions are current in case of new application of change also CSR, for example, for example CSV of M. Porter conceptions. It is emphasized, that managers fulfill role in creation of engagement of employee (staff) but posture determines them chances of successes of strategies CSR. Two examples quote on requirements of reinforcements of conclusions from research of managers in Poland dating.plFair use conditionDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkuspołeczna odpowiedzialność biznesuCSRCSVmenedżerkoncepcje zarządzania ludźmikreowanie zaangażowania pracownikatworzenie wspólnej wartościcorporate social responsibilityCSRCSVcreating shared valuemanagerpeople management conceptscreating employee engagementMenedżerowie w kreowaniu zaangażowania pracowników w strategii społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwaManagers. Creation of engagement of employee (staff) in strategy of responsible enterprise sociallyArtykułLUT LicenseLicencja PŁhttps://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.111-12610.34658/oiz.2013.51.111-126