Now showing items 76-95 of 201

    • The maintenance rationalization 

      Kostrzewa, Agnieszka; Rajkiewicz, Mieczysław (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2009)
    • Management information systems 

      Lewandowski, Jerzy (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2008)
      Management information systems for many years have been an area of interest of scientists, systems designers, organisers as well as institutions and economic entities. This interest results from the fact that neither ...
    • Management of modern banks 

      Bakalarczyk, Sebastian (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2008)
      In times of global competition banks, as service organizations, must search a manner not only to reach new clients but also to maintain the existing ones. The specificity of financial services and their elasticity is ...
    • Managing innovations 

      Pomykalski, Andrzej (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2008)
      In the modem world, a society based on knowledge and information, aimed at innovations is being created. An organization wanting to develop should show a proinnovative character, i.e. the ability to undertake and implement ...
    • Managing the potential of small and medium-sized enterprises in business practice 

      Matejun, Marek; Błaszczyk, Wanda; Czekaj, Janusz; Lachiewicz, Stefan (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2010)
      The development of small and medium-sized enterprises is subject to numerous restrictions stemming both from their external environments, internal weaknesses and lack of resources in smaller business entities. On the ...
    • Marketing B2B w praktyce gospodarczej 

      Olczak, Artur; Urbaniak, Maciej (Difin, 2006)
      [...] Szczególny nacisk został w książce położony na analizę zachowań podmiotów działających na rynku instytucjonalnym, na relacje między dostawcami i odbiorcami oraz na prezentację najnowszych tendencji na rynku ...
    • Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie. 

      Otto, Jacek (C.H. Beck, 2004)
      [...] Zmiany zachodzące w otoczeniu marketingowym firm, nasilająca się konkurencja, coraz częściej określana mianem hiperkonkurencji, postępujące nasycenie wielu rynków, coraz bardziej zindywidualizowane oczekiwania ...
    • Marketing w handlu i usługach 

      Otto, Jacek; Olczak, Artur (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2007)
      [...] Głównym celem książki jest przedstawienie podstaw teoretycznych marketingu w handlu i usługach, uwzględniając przy tym kontekst zagadnień ogólniejszych, uniwersalistycznych, które mogą pomóc lepiej zrozumieć ...
    • Marketing wewnętrzny w firmach ubezpieczeniowych jako element kreowania trwałych relacji firma-klient 

      Makowska, Aleksandra (Wydawnictwo Media Press, 2008)
      Insurance service is mainly based on client-agent relationship. Its optimal level may be acquired when the attention is focused on the insurance company staff. Therefore the principles of internal marketing, directly derived ...
    • Matematyka w ekonomii 

      Witkowska, Dorota; Staniec, Iwona; Szmit, Anna (Wydawnictwo Politechnika ŁódzkaLodz University of Technology. Press, 2005)
      W skrypcie zawarto podstawową dla ekonomisty wiedzę z zakresu rachunku prawdopodobieństwa i rachunku macierzowego. Czyni to z niniejszego opracowania przystępne dla ekonomistów kompendium wiedzy z zastosowań tych ...
    • Menedżerowie w strukturach władzy organizacji gospodarczych 

      Lachiewicz, Stefan (Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007)
      Władza w organizacji gospodarczej to możliwość wpływu na określone zasoby organizacji, aby działały zgodnie z wolą organów władzy, w tym menedżerów. Autor, biorąc pod uwagę zmiany zachodzące w polskiej gospodarce, pokazał, ...
    • Model symulacyjny przedsiębiorstwa o produkcji małoseryjnej w konwencji dynamiki systemów dla układu zaopatrzenie – produkcja – zbyt 

      Mączewska, Anna; Wiśniewski, Zbigniew (Wydawnictwo Politechnika ŁódzkaLodz University of Technology. Press, 2016)
      Celem opracowania jest zbudowanie modelu przedsiębiorstwa produkcyjnego o produkcji małoseryjnej w ujęciu zaopatrzenia, produkcji i zbytu, przeprowadzanie symulacji z jednoczesną weryfikacją i walidacją powstającego ...
    • Modele transferu technologii 

      Blażlak, Robert; Owczarek, Konstanty (Wydawnictwa Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)
      Innowacyjność przedsiębiorstwa jest związana z jego rozwojem w warunkach złożonego, zmiennego, otoczenia. Obecne uwarunkowania rynkowe wymuszają na przedsiębiorstwach podejmowanie decyzji w zakresie optymalizacji działań ...
    • Modelling of modern logistics enterprises 

      Fertsch, Marek; Grzybowska, Katarzyna; Stachowiak, Agnieszka (Publishing House of Poznan University of Technology, 2009)
    • Modelowanie strategii kadrowych w przedsiębiorstwie 

      Berliński, Lechosław (Wydawnictwo Media Press, 2008)
      Corporate strategy is a concrete and effective in business terms concept of functioning of a company in the future in the environment which is constantly changing in an unexpected and turbulent way. It is an art ...
    • The new challenges of reverse logistics 

      Kazimierska, Marianna; Grębosz, Magdalena (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2009)
    • Nie warto żyć bezmyślnym życiem. Filozoficzne refleksje nad tym, co ważne. 

      Sośnicka, Joanna (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2016)
    • Nowe zadania w zarządzaniu zasobami ludzkimi 

      Penc, Józef (Wydawnictwo Media Press, 2008)
      The personnel policy is crucial for every company. Its efficiency raises levels of personnel qualifications, good interpersonal relationships, organizational changes and quality of company's products. New competences ...
    • Nowoczesne kierowanie ludźmi : wywieranie wpływu i współdziałanie w organizacji 

      Penc, Józef (Difin, 2007)
      Książka jest pozycją traktującą o istocie, metodach i stylach kierowania ludźmi w nowej organizacji - organizacji opartej na wie­dzy. W takiej organizacji najważniejsza jest umiejętność menedżera takiego współdziałania z ...
    • Oblicza współczesnego zarządzania z perspektywy studentów 

      Bielecki, Maciej; Stankiewicz-Mróz, Anna (Wydawnictwa Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2015)
      Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw w nieprzewidywalnym, turbulentnym otoczeniu stawia przed menedżerami konieczność dysponowania rozległą, wieloobszarową wiedzą. Szeroki wachlarz różnorodnych kompetencji, umiejętności ...