Now showing items 1-20 of 207

    • Mobilnie aktywni 

      Napieralski, Piotr (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2022)
      W konkursie programowania aplikacji mobilnych wzięło udział 110 uczestników – studentów informatyki stosowanej oraz Information Technology, w tym studenci wymiany z Portugalii. Zadaniem było stworzenie aplikacji wspomagających ...
    • Kultura studencka w Chatce Żaka 

      Góra, Monika (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2021)
      Ogólnopolskie Forum Kultury Studenckiej to projekt, którego celem jest rozwój kultury studenckiej w Polsce i budowanie sprzyjających jej rozwiązań. Jego zwieńczeniem było trzydniowe spotkanie zorganizowane w Akademickim Centrum ...
    • Mówimy PA kosztom energii elektrycznej 

      Wojciechowski, Adam (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2021)
      Wydział Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej PŁ wraz firmą IDANET oraz Instytutem Nauki i Techniki STIPENDIUM uzyskał z NCBR ponad 2,2 miliona złotych na finansowanie projektu inteligentnego systemu, który ...
    • Międzynarodowy hackaton 

      Żykwińska-Rouba, Katarzyna (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2021)
      W ramach projektu VTech, w którym uczestniczy 11 uczelni, w tym Politechnika Łódzka, odbył się Hackathon VR/AR w tworzeniu wirtualnych programów 3D wykorzystywanych w edukacji. Organizatorem był Mother Teresa University ze ...
    • Szkoła Letnia z VR 

      Żykwińska-Rouba, Katarzyna (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2021)
      Dzięki projektowi VTECH – Accelerating Western Balkans University Modernization by Incorporating Virtual Technologies, który jest realizowany w programie Erasmus +, po raz pierwszy na bałkańskich uniwersytetach wdrażana ...
    • Święto twórców gier 

      Szrajber, Rafał (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2021)
      Po rocznej przerwie odbył się Ogólnopolski Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych (ZTGK). Podwójny finał wyłonił najlepsze autorskie prototypy gier komputerowych w kilku kategoriach.
    • Nagrodzeni za kształcenie w IT 

      Krasiukianis, Roman (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2021)
      Zespół tworzący studia podyplomowe „Nowoczesne aplikacje biznesowe Java/ Jakarta EE” został tegorocznym laureatem Nagrody Miasta Łodzi. To prestiżowe wyróżnienie przyznawane za wybitne osiągnięcia trafiło do pracowników ...
    • Nagroda dla matematyczki 

      Galewski, Marek (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2021)
      Nagrodę Polskiego Towarzystwa Kobiet w Matematyce za rok 2020 otrzymała dr Żywilla Fechner z Instytutu Matematyki PŁ. To prestiżowe wyróżnienie jest wyrazem uznania dla badań matematycznych i związanego z nimi ...
    • Loading Initial Data into the Quantum Register 

      Ostrowski, Marcin (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2020)
      In this paper, we examine a simple algorithm for loading initial data into the quantum register. In order to perform the algorithm standard two input gates are used. The algorithm is tested for the Gaussian and sine wave ...
    • Error Reduction for Static Localization 

      Morawska, Barbara; Lichy, Krzysztof; Koch, Piotr; Niedźwiedzki, Jakub; Leplawy, Marcin; Lipiński, Piotr (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2020)
      This article describes methods for reducing the position measure-ment error of ultra-wideband localization system - DecaWave TREK1000. The static localization accuracy of this system can achieve 10cm. The local-ization ...
    • Classification of Objects in a Point Cloud using Neural Networks 

      Daszuta, Marcin; Napieralska-Juszczak, Ewa (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2019)
      3-dimensional scans captured in shape of point clouds are widely used in many dierent areas. Every such area use dierent kinds of sensors to ac-quire point clouds and do the analysis of the data but each of those needs ...
    • Linguistic Summaries of Graph Databases in Customer Relationship Management (CRM) 

      Bartczak, Monika; Niewiadomski, Adam (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2019)
      The paper concentrates on data models that differ from the traditional relational one by Codd (1970). In particular, we are interested in processing graph databases (graph datasets) without any pre-configured structure, ...
    • Pupil Detection Methods for Eye Tracking 

      Rynkiewicz, Filip; Daszuta, Marcin; Napieralski, Piotr (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2018)
      The theory that pupillary changes can reflect human psychophysical character was confirmed in several conducted studies. Authors of those studies have used devices called eye trackers in order to measure pupillary changes, ...
    • A Memory Model for Emotional Decision-Making Agent in a Game 

      Rogalski, Jakub; Szajerman, Dominik (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2018)
      Virtual characters are an important part of many modern computer games. This paper describes a graph-based memory system designed for artificial agents that also simulate simple emotions. The system was tested using virtual ...
    • Virtual Money for Purchases in School Shops and for Educational Applications: eZloty 

      Pawlak, Michał; Guziur, Jakub; Poniszewska-Marańda, Aneta; Stolarek, Jan (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2018)
      Recent developments in Polish legislation concerning the healthiness of products in schools shops and results of law compliance verification resulted in a need for a way to supervise purchases in school shops. In this ...
    • Virtual Reality in Investigation of Human Navigational Skills 

      Nowak, Przemysław (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2018)
      In recent years, virtual reality has been successfully employed in numerous studies concerning human navigational skills. This mini-survey reviews several of them, presenting their methodology and main findings, as well as ...
    • Dedicated Type-2 Fuzzy Logic Systems: A Novel Approach to DeNOx Filtration Systems 

      Niewiadomski, Adam; Kacprowicz, Marcin (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2018)
      The paper presents some novel research on applications of Type-2 Fuzzy Logic Systems to support the Selective Catalytic Reduction process (SCR). The aim of the research is to design and test higher order fuzzy logic systems ...
    • The Use of Heuristic Algorithms: A Case Study of a Card Game 

      Lichy, Krzysztof; Mazur, Marcin; Stolarek, Jan; Lipiński, Piotr (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2018)
      In this paper we introduce the results of an experiment consisting in the creation of artificial intelligence using the heuristic algorithm Monte Carlo Tree Search and evaluation of its effectiveness in the card game Thousand.
    • A Review on Point Cloud Semantic Segmentation Methods 

      Lazarek, Jagoda; Pryczek, Michał (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2018)
      Semantic segmentation of 3D point clouds is an open research problem and remains crucial for autonomous driving, robot navigation, human-computer interaction, 3D reconstruction and many others. The large scale of the data ...
    • The Perspectives in Gait Recognition 

      Kowalski, Piotr M. (Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2018)
      In this paper we provide a detailed information on classical and recent research results in gait recognition. We provide classification of leading concepts, representations, experiments and available datasets. The most ...