Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8
Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/8
Przeglądaj
6 wyniki
Wyniki wyszukiwania
Pozycja Wykorzystanie pracowniczych programów emerytalnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Marcinkiewicz, Edyta; Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja Innowacyjność jako czynnik podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów na jednolitym rynku europejskim : praca zbiorowa(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2007) Otto, Jacek; Stanisławski, Robert; Maciaszczyk, Aleksandra; Greta, Marianna; Kasperkiewicz, Witold[...] Niniejsza monografia stanowi kolejną publikację przygotowaną w Katedrze Integracji Europejskiej i Marketingu Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej, poświęconą zagadnieniom funkcjonowania przedsiębiorstw na Jednolitym Rynku Europejskim (w szczególności sektora MSP). W tym roku tematyką ujętą w ramy tego wydawnictwa stała się innowacyjność, z uwagi na swoje znaczenie w procesie podnoszenia szeroko rozumianej konkurencyjności gospodarek krajów członkowskich Unii Europejskiej. Aktualność problematyki przyczyniła się do dużego zainteresowania nią wielu ośrodków naukowych w Polsce. Efektem ich zaangażowania jest ta monografia. Wyrażamy nadzieję, że przyczyni się ona do pogłębienia wiedzy z zakresu innowacyjności oraz stanie się przyczynkiem do dalszej analizy ujętego w niej problemu, i to zarówno wśród naukowców, jak i praktyków. Z uwagi na zróżnicowaną problematykę niniejsza monografia została podzielona na dwie części. W pierwszej zatytułowanej „Innowacyjność w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów Unii Europejskiej" omówiono kwestie dotyczące szeroko rozumianej innowacyjności i jej wpływu na otoczenie. Analizę rozpoczęto od określenia znaczenia „gospodarki opartej na wiedzy" dla przedsiębiorstwa, poprzez rolę czynnika ludzkiego w procesie podnoszenia innowacyjności przedsiębiorstw oraz innowacyjną współpracę regionalną, skończywszy na nowych rozwiązaniach technicznych (technologiach informatycznych). Długa część monografii „Znaczenie innowacji dla rozwoju polskiego sektora MSP na Jednolitym Rynku Europejskim" całkowicie została poświęcona rozwojowi innowacyjności sektora MŚP. Ujęte w niej zagadnienia obejmują ogólną charakterystykę sektora MSP w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej, analizują instrumenty wsparcia sektora z uwzględnieniem szczególnej roli funduszy strukturalnych oraz znaczenie innowacyjności na przykładzie wybranych branż i przemysłów. Należy podkreślić, że zawarte w tej publikacji problemy stanowią punkt wyjścia do dalszej dyskusji i pogłębiania wiedzy w zakresie znaczenia procesów innowacyjnych dla przedsiębiorstw. Wymaga to dogłębnych studiów i bacznej obserwacji zachodzących zjawisk gospodarczych. Polecając Państwu tę publikację mamy nadzieję, że spotka się ona z przychylnym przyjęciem i konstruktywnymi propozycjami doskonalenia zawartych w niej treści.Pozycja Sztuka skutecznego zarządzania : kierowanie firmą z myślą o jutrze i procesach integracji z Unią Europejską(Oficyna Ekonomiczna, 2006) Penc, Józef; Grabski, MarcinPozycja Zarządzanie organizacjami gospodarczymi w zmieniającym się otoczeniu(Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2004) Lewandowski, Jerzy; Bendkowski, Józef; Krupa, Adam; Tomaszewicz, LucjaWarunki współczesnej gospodarki spowodowały konieczność zmian w sposobie zarządzania jednostkami organizacyjnymi. Wymaga to od menedżerów innego spojrzenia na problemy zarządzania w szybko zmieniających się warunkach działania przedsiębiorstw. Powstanie nowej rzeczywistości, a szczególnie postępująca globalizacja gospodarki światowej i rozwój technologii informacyjnej, nauk o zarządzaniu, techniki itp., wymaga od menedżerów wysokich kwalifikacji i szerokiego spojrzenia na zarządzanie przedsiębiorstwem. Organizacje, by przetrwać w burzliwym otoczeniu, muszą ściśle ze sobą współpracować. Każdy czynnik otoczenia zmniejszający zdolności organizacji do pozyskania potrzebnych jej zasobów albo do wytworzenia i wprowadzenia na rynek wyrobów i usług staje się siłą wywołującą zmianę. Do zmian zmuszają także konkurenci. Wpływają oni na organizację poprzez strukturę swoich cen i politykę asortymentową. Również dostawcy wymuszają zmiany, podnosząc lub obniżając ceny albo wprowadzając zmiany asortymentowe. Najsilniejszy jednak wpływ wywierają sami konsumenci, którzy określają, jakie produkty i po jakich cenach mogą być sprzedane. Zmiany w przedsiębiorstwie mogą być wielostronne i wielopłaszczyznowe. Dotyczą one wszystkich elementów otoczenia fim1y, jak też jej wewnętrznych zasobów i mogą przybierać różnorodne formy. Złożoność zagadnień składających się na funkcjonowanie organizacji wymusza podejmowanie prac naukowo-badawczych, których wyniki powinny zawierać rozwiązania wyżej wyn1ienionych problemów. Stąd też, doceniając ważność zagadnienia, zdecydowano się na opracowanie monograficzne prezentujące wybrane zagadnienia zarządzania organizacjami gospodarczymi w zmieniającym się otoczeniu. Tematyka monografii obejmuje zagadnienia zarządzania organizacjami gospodarczymi w zmieniającym się otoczeniu, a w szczególności: szeroko rozumianego zarządzania organizacjami, systemów informacyjnych, wiedzy i innowacji, zarządzania produkcją i usługami, rachunkowości i finansów. Mam nadzieję, że zaprezentowana wiedza, będąca efektem prac naukowo-badawczych wielu Autorów, okaże się być użyteczna dla teoretyków i praktyków zajmujących się zarządzaniem organizacjami gospodarczymi w zmieniającym się otoczeniu.Pozycja Przedsiębiorstwa sektora tekstylnego - teraźniejszość i przyszłość(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2006) Lachiewicz, Stefan; Red. nauk. Wydz. : Lewandowski, Jerzy; Matuszek, Józef; Penc, JózefTym właśnie problemom aktualnej sytuacji przedsiębiorstw tekstylnych oraz ich st.ansom rozwojowym w przyszłości poświęcona jest niniejsza monografia. Składa się ona z trzech części. Część pierwsza pt. ,,Zarządzanie przedsiębiorstwami sektora tekstylnego i odzieżowego" dotyczy wybranych zagadnień przedstawiających sytuację przedsiębiorstw tekstylnych i odzieżowych na tle zmian zachodzących w całej gospodarce, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki kadrowej. W ramach tej części można wyróżnić dwie grupy opracowań: - pierwsza, poświęcona zmianom występującym w otoczeniu przedsiębiorstw tekstylno-odzieżowych i ich skutkom dla procesu zarządzania tymi firmami (teksty H. Gralaka i F. Sitkiewicza, A. Zakrzewskiej-Bielawskiej i H. Zdrajkowskiej, M. Michalskiego, S. Lachiewicza i M. Matejuna oraz A. Adamik i A. Szmit); - druga, dotycząca szeroko rozumianej problematyki zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach sektora tekstylnego i odzieżowego (opracowania E. Jędrych, A. Stankiewicz-Mróz, J. Jarczyńskiego oraz T. Zagajewskiego i M. Szczepańczyka). Część druga monografii dotyczy zagadnień marketingu i ekologii w sektorze tekstylno-odzieżowym. Tutaj główną uwagę zwrócono na zagadnienia kreowania produktów (E. Grandys), rolę e-businessu (A.J. Grandys) oraz kształtowanie marki produktu (M. Malinowska-Olszowy oraz T. Pietrzak i Z. Wiśniewski). Interesujące rozważania na temat zapobieganiu zanieczyszczeniu środowiska w działalności przedsiębiorstw przedstawił A. Doniec. Ostatnia, trzecia część pracy zawiera opracowania poświęcone wybranym aspektom działalności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw tekstylno-odzieżowych (T. Janusz i D. Stos, M. Martin i I. Staniec, B. Mazurek i R. Blażlak) oraz niektórym problemom finansowym w funkcjonowaniu takich przedsiębiorstw (I. Staniec, W. Luciński, T. Pietrzak i Z. Wiśniewski oraz E. Marcinkiewicz). Autorzy wyrażają nadzieję, że prezentowane opracowanie zawiera wiele istotnych zagadnień, które mogą przyczynić się do szerszej dyskusji na temat teraźniejszości oraz przyszłości przedsiębiorstw sektora tekstylnego.Pozycja Zarządzanie organizacjami gospodarczymi : koncepcje i metody. T. 2(Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2005) Lewandowski, Jerzy; Bendkowski, Józef; Matuszek, Józef; Lisiński, Marek[...] Tematyka książki obejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania organizacjami gospodarczymi z uwzględnieniem współczesnych koncepcji i metod usprawniających funkcjonowanie tych jednostek. W ramach nawet obszernego opracowana nie jest możliwe zaprezentowanie wszystkich koncepcji i metod zarządzania, gdzie obok teoretycznego ujęcia przedstawione zostałyby praktyczne aspekty ich zastosowania. Zakres tematyczny książek obejmuje dziewięć części o następujących tytułach: • zarządzanie przedsiębiorstwem, • zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami, • zarządzanie marketingowe, • zarządzanie finansami, • zarządzanie zasobami ludzkimi, • zarządzanie handlem i usługami • zarządzanie wiedzą, • systemy informatyczne w procesach zarządzania, • zarządzanie ochroną środowiska. Mam nadzieję, że treści zawarte w książce okażą się być użyteczne dla teoretyków i praktyków zajmujących się zarządzaniem organizacjami gospodarczymi.[...]