Rozdziały
Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/5210
Przeglądaj
Pozycja Zaufanie a osiąganie korzyści z relacji międzyorganizacyjnych(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Dziurski, PatrykPozycja Satysfakcja z pracy jako czynnik wzmocnienia relacji wewnątrzorganizacyjnych w firmach sektora MSP(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Sypniewska, Barbara A.Pozycja Specyfika relacji sądów z interesariuszami w kierunku budowania zaufania do sądów(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Austen, Agata; Banasik, Przemysław; Morawska, SylwiaPozycja Instrumenty new public management w polskiej administracji publicznej – badania empiryczne 2010-2015(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Ignacy, JarosławPozycja Ryzyko i zaufanie w relacjach z kontrahentami w działalności instytutu badawczego(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Domańska-Szaruga, Beata; Simiński, Przemysław[...] Celem opracowania jest przedstawienie propozycji działań ograniczających negatywne skutki ryzyka biznesowego poprzez oparcie relacji z kontrahentami nie tylko na sformalizowanych kontraktach określających zasady współpracy, ale przede wszystkim na budowaniu zaufania w relacjach z kontrahentami. Rekomendacje poprzedzono syntetycznym ujęciem problematyki zaufania w relacjach z kontrahentami oraz przedstawiono proces identyfikacji i analizy ryzyka w działalności biznesowej instytutu badawczego. Rozważania są elementem szerszych badań nad implementacją procesu zarządzania ryzykiem w organizacji i wynikiem procesu budowy systemu zarządzania ryzykiem w organizacji, której działalność podstawowa (działalność badawcza i wdrożeniowa) wymaga funkcjonowania w otoczeniu podmiotów przemysłowych w ramach różnorodnych form współpracy.[...]Pozycja Koncepcja free revealing w kulturze innowacyjnej przedsiębiorstw(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Juszczyk, Patrycja[...] Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie zależności między koncepcją free revealing a kulturą innowacyjną przedsiębiorstw. Wymaga to zidentyfikowania cech charakterystycznych dla kultury innowacyjnej i zestawienia ich z założeniami koncepcji free revealing. Treść rozdziału podzielona jest na trzy części. Pierwsza część pracy poświęcona jest kulturze organizacyjnej i kulturze innowacyjnej. Różnice poglądów i daleko posunięta nieraz dowolność w interpretacji pojęć z zakresu kultury organizacyjnej niewątpliwie uzasadnia potrzebę ustaleń terminologicznych i identyfikacji cech kultury innowacyjnej. W kolejnej części przeanalizowano wpływ kultury organizacyjnej na rozwój innowacji w przedsiębiorstwach, szczególną uwagę poświęcono relacjom z partnerami zewnętrznymi w ramach tworzenia innowacji. Część trzecia pracy poświęcona została prezentacji koncepcji free revealing w świetle kultury innowacyjnej. W tej części przedstawiono także zidentyfikowane w ramach tej koncepcji modele współpracy z użytkownikami na tle kultury innowacyjnej.[...]Pozycja Przegląd procesów angażowania interesariuszy w zarządzaniu projektami(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Grucza, BartoszWszystkie dostępne obecnie metodyki zarządzania projektami, w tym najbardziej rozpowszechniony na świecie amerykański standard PMBoK [1] wprowadzają jako obligatoryjny element każdego projektu wymagania w zakresie zarządzania interesariuszami. Celem rozdziału jest przybliżenie procesu analizowania i świadomego kształtowania relacji z interesariuszami, który, choć obecny we wzorcach metodycznych zarządzania projektami od lat, m.in. w europejskiej metodyce PCM/Logframe wciąż nie jest powszechnie znany. Przy tej okazji warto zwrócić uwagę na inne standardy, wychodzące poza ramy zarządzania projektami, które w bardziej podmiotowy sposób niż PMBoK zalecają angażować interesariuszy w celu wsparcia realizacji złożonych przedsięwzięć. To ważny element badania wykonalności każdego projektu.[...]Pozycja Aspekty złożoności kultury organizacyjnej(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Sitko-Lutek, Agnieszka; Jakubczak, JacekPozycja Relacje międzysektorowe z perspektywy organizacji pozarządowych(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Szymankiewicz, Maria J.Pozycja Współpraca i zaufanie firm produkcyjnych w klastrze meblowym(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Malara, Zbigniew; Kroik, JanuszPozycja Zasoby relacyjne a pozycja konkurencyjna spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Rajchelt, MagdalenaPozycja Wpływ międzyorganizacyjnego osadzenia w relacjach na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Ratajczak-Mrozek, Milena[...] Celem rozdziału jest ocena wpływu osadzenia w relacjach międzyorganizacyjnych na wyniki mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Tym samym zostanie udzielona odpowiedź na pytanie, czy zwiększenie poziomu osadzenia w kluczowych relacjach międzyorganizacyjnych może stanowić korzystne rozwiązanie dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw na drodze ich rozwoju i poprawy wyników. Weryfikacja empiryczna postawionego celu zostanie dokonana na podstawie badań własnych przeprowadzonych na próbie 364 przedsiębiorstw. [...]Pozycja Lean management jako element wspierający otwartą kulturę organizacyjną(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Krasiński, Marek[...] Celem niniejszego rozdziału jest wskazanie, iż lean management – poprzez swoje zasady – przyczynia się do tworzenia i utrzymywania otwartej kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwach. Opracowanie oparte jest na studiach literaturowych oraz na wynikach badań empirycznych, w szczególności na wnioskach z obserwacji i analizy procesów zarządzania w przedsiębiorstwach japońskich w Polsce i w Japonii, prowadzonych przez autora.[...]Pozycja Wykorzystanie programów lojalnościowych w zarządzaniu uczelnią wyższą(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Tomaszewska, Iwona Ewa[...] Niniejszy rozdział jest próbą wskazania istotności budowania satysfakcji klienta w kontekście zaufania i zaangażowania w relacjach dla rozwoju nowoczesnej uczelni XXI wieku. W pierwszej części pracy podjęto próbę zdefiniowania interesariuszy uczelni wyższej. W drugiej części został przedstawiony złożony proces zdobywania i utrzymania lojalności klientów uczelni wyższej, jej znaczenie i ewolucja programów lojalnościowych. W trzeciej części opracowania przedstawiono istotę satysfakcji klienta jako środek do osiągnięcia celu ciągłego stymulowania własnej konkurencyjności oraz innowacyjności.[...]Pozycja Artysta projektant w sieci relacji(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Caban-Piaskowska, Katarzyna[...] Celem rozdziału jest przedstawienie sieci relacji w świecie realnym i wirtualnym, w jakich funkcjonuje artysta projektant (przedsiębiorca). W badaniach szukano odpowiedzi na takie szczegółowe pytania: jak wyglądają te relacje oraz także jakie korzyści dla projektantki wynikają z uczestnictwa w poszczególnych sieciach. W celu zilustrowania postawionego powyżej problemu, jakim są relacje artysty przedsiębiorcy z innymi uczestnikami rynku, skorzystano z metody badawczej, jaką jest case study [18]. Analizę przypadku stworzono na podstawie wywiadu przeprowadzonego przez autora z projektantką Olgą Bratkowską. Artystka jest jednocześnie studentką Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi Wydziału Tkaniny i Ubioru specjalności obuwie, a także pracuje czynnie jako projektant, sprzedając zarówno swoje projekty, jak i gotowe produkty. [...]Pozycja Budowanie relacji z pracownikami jako ważny element zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Ratajczak, Marcin[...] Celem niniejszego rozdziału jest przedstawienie zagadnień związanych z wdrażaniem polityki personalnej w celu budowania efektywnych relacji z pracownikami jako ważnego elementu zarządzania w firmie. Zaprezentowano także kwestie związane z prowadzeniem ocen pracowniczych i badań satysfakcji osób zatrudnionych w analizowanych podmiotach gospodarczych.[...]Pozycja Strategia relacyjna jako strategia współdziałania małych i średnich przedsiębiorstw(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Sołoducho-Pelc, Letycja[...] Celem rozdziału jest zaprezentowanie dorobku naukowego, doświadczeń praktyków oraz wyników badań dotyczących strategii relacyjnej (strategii współdziałania). W szczególności zbadanie powiązań pomiędzy budowaniem relacji a wielkością firmy.[...]Pozycja Gospodarka współdzielenia a gospodarka doznań w sektorze turystycznym(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Wójcik, DagmaraPozycja Specyfika relacji w spółdzielniach rolniczych(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Matyja, Małgorzata[...] Celem rozdziału jest przedstawienie szczególnego sposobu funkcjonowania więzi organizacyjnych w spółdzielniach rolniczych ze wskazaniem czynników wpływających na te więzi. W rozdziale posłużono się metodą analizy literatury i piśmiennictwa w tym zakresie, a także wykorzystano wnioski własne autorki. W części egzemplifikacyjnej posłużono się również wynikami badań, które zostały przeprowadzone przez autorkę w 2011 roku, w kilku rolniczych spółdzielniach produkcyjnych działających na terenie województwa opolskiego.[...]Pozycja Związek międzygminny jako sieć międzyorganizacyjna(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Perska-Tembłowska, Anita