Artykuły (WBAIŚ)
Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/153
Przeglądaj
Pozycja Refleksja nad metodami nauczania architektury we Francji na przykładzie Ecole Nationale Superieure d'Architecture et de Paysage w Lille(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2011) Cysek, MonikaArtykuł prezentuje założenia metodologii nauczania we francuskich szkołach architektury, wpisując się w szerszą problematykę różnic dydaktycznych w różnych krajach. Tematyka obejmuje założenia i metody, a nie program nauczania. W artykule, na przykładzie Ecole Nationale Superieure d'Architecture et de Paysage de Lilie, zaprezentowano dziesięć zagadnień, w tym podróże naukowe, atelier międzynarodowe i praktyki obowiązkowe. Wydaje się, że ocena skuteczności tych metod nauczania powinna być dokonana poprzez pryzmat jakości francuskiej architektury. Otwarte pozostaje natomiast pytanie, czy w Polsce powinniśmy skorzystać z przedstawionych doświadczeń.