2018, Tom 71 Nr 1222
Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/3694
Przeglądaj
Pozycja Zarządzanie zasobami załogi, czyli jak uniknąć błędów zarządczych(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2018) Liszkowska, WiktoriaArtykuł przedstawia rys historyczny procesu wdrażania szkoleń z zakresu zarządzania zasobami załogi, istotę i cele programu oraz wpływ CRM na jakość świadczonych usług przez linie lotnicze. Omawia także najpopularniejszą teorię bezpieczeństwa lotu, „Model Sera Szwajcarskiego”. Ponadto zwraca również uwagę na problemy wynikające z niewłaściwej komunikacji między członkami załogi samolotu oraz ich potencjalny wpływ na bezpieczeństwo pasażerów. Artykuł przedstawia także generacje szkoleń w kontekście ewolucji CRM oraz zakres tematyczny modułów szkoleniowych obowiązujących w Unii Europejskiej.