Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Szrajber, Rafał"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja The camera as a way of telling stories with images in 360 animations using VR technology(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Białek, Maciej; Wiśniewska, Aneta; Szrajber, RafałVR technologies have found their place into the film industry, potentially revolutionizing standards of cinematography. Aim of this work was to investigate and compare the perception of space depending on the type of the camera. For this purpose, a special 360° animated film was created with two types of camera: one following the viewpoint of a character and another one defined by shots. As a result we can tell that the following camera seems to be more attractive to a recipient, which means a greater portion of a material was perceived and with a greater comfort of viewing experience.Pozycja Gry komputerowe w edukacji architektonicznej i kulturalnej - wirtualna przestrzeń jako środowisko zdobywania wiedzy o architekturze(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2011) Szrajber, RafałGry komputerowe silnie oddziałują na kulturę i edukację młodych ludzi. Są zjawiskiem, które zawiera w sobie bardzo duży potencjał edukacyjny. Czy mogą stanowić narzędzie dydaktyczne w nauczaniu architektury -przedstawiony tekst jest głosem w takiej dyskusji.Pozycja Hand gestures as a method of interaction in virtual reality HOPA games(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Lamus, Monika; Wiśniewska, Aneta; Szrajber, RafałThe main objective of the study was to implement the intuitive gesture set for movement and interaction in a virtual HOPA game. A review and analysis of existing solutions using the Leap Motion device to track gestures and hand movements was conducted. Two sets of movement modes were created and subjected to a series of tests to determine the best optimal movement and interaction technique. The tests were verified in terms of speed and accuracy of task performance.Pozycja Święto twórców gier(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Szrajber, RafałPo rocznej przerwie odbył się Ogólnopolski Konkurs Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych (ZTGK). Podwójny finał wyłonił najlepsze autorskie prototypy gier komputerowych w kilku kategoriach.