Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Pomykalski, Andrzej"
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Innovative organizations(Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2008) Pomykalski, Andrzej; Penc, Józef; Kaczmarek, BogusławIn the modern world, a new type of society is being created. A society based on knowledge and information, aimed at innovation. An organisation wanting to develop should show a proinnovative character, i.e. the ability to undertake and implement innovative activities. The presented work is a collection of papers analysing the discipline of innovation in organisations from different perspectives. Each of the chapters is connected with the theory and , methodology of innovativeness and its application. The authors analyse approach innovativeness from different angles which makes the whole work interesting. The work is essential for the development of management due to the multiplanar analyses. It encompasses the following topics: • Innovativeness as the base of organisational success, • Creating and commercialising product innovations, • Innovations in Internet communication, • Banking innovations, • Intellectual property protection in the innovation process. Competition, globalisation and the ability to invest in knowledge are processes which changed management systems in the modem economy, introducing elements of innovation into each enterprise more than ever. One should estimate that innovation and innovativeness are the most important tasks facing enterprises, regions and States in the 21st century. The ability to create and implement innovations became an important challenge of managing organisations. The work is mainly aimed for students but should also interest managers who wish to apply innovations in their organisations. For those reasons, the work analyses the mutual relationship between innovation and economic processes in macro (the whole economy) and micro (the enterprise) scales and the conditions stimulating and influencing those processes. It is an attempt to analyse the chosen aspects of theory and methodology of innovations with a particular emphasis on the conditions and needs of the economy. One may hope that this work will supplement, to a certain level, the theory in the discipline of innovation and management practice of present and future managers.Pozycja Innowacje w biznesie. Wybrane zagadnienia.(Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2016) Blażlak, Robert; Szymański, Grzegorz; Barańska-Fischer, Mirella; Lewandowski, Jerzy; Pomykalski, Andrzej; Lisowska, RenataGlobalizacja gospodarki światowej przyczynia się w sposób ciągły do wzrostu stopnia konkurencyjności przedsiębiorstw, szczególnie w obszarze efektywnego zarządzania innowacjami, niezależnie od rodzaju reprezentowanej przez nie branży. O znaczeniu innowacji dla rynku, charakteryzującego się współcześnie coraz szybciej zachodzącymi zmianami społecznymi, ekonomicznymi, organizacyjnymi czy technologicznymi, napisano w literaturze przedmiotu już bardzo wiele. Problematyka ta nie traci jednak na popularności w świetle dynamicznie zachodzących zjawisk i procesów na większości rynków terytorialnych całego świata.Pozycja Innowacyjność w rozwoju organizacji(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Pomykalski, AndrzejWe współczesnym świecie kształtuje się nowy typ społeczeństwa opartego na wiedzy i informacji, ukierunkowanego na innowacje. Organizacja chcąc osiągnąć rozwój, powinna wykazywać proinnowacyjne nastawienie, czyli zdolność do podejmowania i wdrażania przedsięwzięć innowacyjnych. Zasadniczy kierunek prowadzonych rozważań jest związany zarówno z teorią i metodologią innowacyjności, jak i jej możliwościami aplikacyjnymi.Pozycja Managing innovations(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2008) Pomykalski, Andrzej; Scientific Editor of the Division : Lewandowski, Jerzy; Penc, Józef; Kaczmarek, BogusławIn the modem world, a society based on knowledge and information, aimed at innovations is being created. An organization wanting to develop should show a proinnovative character, i.e. the ability to undertake and implement innovative activities. This book is an analysis of the discipline of innovation from different perspectives. Each of the chapters is connected with theory and methodology of innovativeness and its application. The author analyses innovativeness from different angles which makes the whole work interesting. The work is essential for the development of management due to a multiplanar analysis. It encompasses the following topics: - Managing for innovations; - The environment of organizations; - Managing the innovation process; - Globalization of technology; - Managing high-tech companies; - Clusters; - Integration processes in managing innovations. Competition, globalisation and the ability to invest m knowledge are processes which changed management systems in the modem economy, introducing elements of innovation into each company more than ever. One should state that innovation and innovativeness are the most important tasks facing companies, regions and states in the 21 s, century. The ability to create and implement innovations became an important challenge of managing organizations. The work is mainly intended for managers who wish to apply innovations in their organizations and may be useful for business students. For those reasons, the work analyses the mutual relationship between innovation and economic processes in macro (the whole economy) and micro (the company) scales and the conditions stimulating and influencing those processes. One may hope that this work will further supplement, to a certain level, theory in the discipline of innovation and management practice of present and future managers.Pozycja Product and packaging : tendencies for development in logistics(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2012) Lewandowski, Jerzy; Sekieta, Marek; Walaszczyk, Anna; Bendkowski, Józef; Budzik, Ryszard; Lisińska-Kuśnierz, Małgorzata; Pomykalski, Andrzej; Santarek, Krzysztof; Urbaniak, MaciejThe development of products and packaging in terms of logistics is multidirectional. Packaging is increasingly becoming associatcd with the product. Oftentimes, apart from the protective function, it becomcs a factor that determines the positioning of the product on the market. lt may happen that the valuc of packaging exceeds the value of the product itself, therefore the logistics aspccts, relatcd to the performance of securing, storage and transportation of the goods in thcir packaging, take on special significance. Individual and collective packaging, optimally selected, facilitate the flow of goods on all distribution lcvcls, thus allowing for distribution-related cost reduction. In the context of proper care for logistics operations related to products and their packaging, or with packaging only, it is worth paying attention to the demands of management standards in this field, regulated on the global lcvel, as wcll as risk management, along with tools, existing to support the implementation of logistics processes. The issues presented in the monograph, from the pcrspective of performed analyses, rcsearch results and case studies, prove the importance of the logistical aspccts of the product and its packaging. The subsequent chaptcrs present the role of packaging in logistics, and logistics systems (including transport). Also, global standards have been discussed, related to supply chain management, that include the very important aspect of risk management. The hereby presented monograph provides a cross-sectional presentation of logistics in its broadest meaning, in the area of product and packaging, at the same time outlining the tendencies for development in the issues in question. We sincerely hope that cvery theorist and practitioner of management finds here somc issues of their interest.Pozycja Zarządzanie i planowanie marketingowe(Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005) Pomykalski, Andrzej; Tarocińska, Wacława[...] W niniejszym opracowaniu zawarto nie tylko teoretyczne rozważania na temat koncepcji marketingu, reguł myślenia marketingowego oraz zarządzania marketingowego, ale przede wszystkim dokonano w ujęciu praktycznym analizy i ustalenia kierunków doskonalenia zarządzania i planowania marketingowego z myślą o potrzebach przedsiębiorstwa w zmieniającym się otoczeniu. W podręczniku uwzględniono zatem przejścia od prostej segmentacji rynku i badań zachowania konsumenta do bezpośredniego i relacyjnego marketingu, który poszukuje bardziej zadaniowo zorientowanego rozwoju produktu/usługi i ściślejszych powiązań z klientem, dostawcami oraz innymi uczestnikami rynku. Opracowanie przeznaczone jest dla osób, które powinny poznać wymieniony obszar wiedzy marketingowej, a więc głównie dla studentów wyższych uczelni, a także kierowników polskiej gospodarki.[...]Pozycja Zarządzanie wiedzą i innowacjami we współczesnych organizacjach(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2010) Lachiewicz, Stefan; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Nogalski, Bogdan; Pomykalski, Andrzej; Trocki, MichałWiedza i innowacje to pojęcia ściśle ze sobą związane. Bez odpowiedniego potencjału wiedzy trudno jest projektować i wdrażać zmiany, a z drugiej strony innowacje wywołują zapotrzebowanie na nowe obszary wiedzy i ciągle ją rozwijają. Stąd też w ramach tej monografii połączono te dwa nurty zarządzania (zarządzanie wiedzą i zarządzanie innowacjami) jako uzupełniające się obszary oraz koncepcje nauki i praktyki gospodarczej. Problematyka zarządzania wiedzą i innowacjami obejmuje w czasach współczesnych wiele ważnych oraz zróżnicowanych zagadnień. Można te procesy analizować z punktu widzenia etapów (faz) zarządzania wiedzą czy też projektowania, wdrażania i monitorowania innowacji. Często zwraca się także uwagę na metody i techniki zarządzania wiedzą oraz innowacjami lub też na uwarunkowania sprawnego przebiegu tych procesów. W niniejszej monografii starano się zwrócić uwagę na problemy szczególnie ważne w dzisiejszej sytuacji gospodarczej, takie jak na przykład bezpieczeństwo informacji w zarządzaniu wiedzą oraz zarządzanie zmianami w warunkach kryzysu. Podejście takie stanowi ważny wątek w większości opracowań zamieszczonych w tej książce. Praca składa się z sześciu części, w których poszczególni autorzy poruszają wybrane zagadnienia zarządzania wiedzą oraz innowacjami. W części pierwszej przedstawiono problemy ogólne, dotyczące znaczenia wiedzy we współczesnych organizacjach. Szczególną uwagę zwrócono tutaj na rolę wiedzy w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw oraz na jej znaczenie w procesach negocjacyjnych i w sferze działań innowacyjnych. Część druga dotyczy wybranych aspektów zarządzania wiedzą. Przedstawiono tutaj wyniki badań i analiz przeprowadzonych w różnych typach organizacji (np. w firmie Atlas Sp. z o.o.), jak również w różnorodnych przedsięwzięciach menedżerskich. W części trzeciej zamieszczono trzy opracowania, które generalnie są poświęcone bezpieczeństwu informacji w procesie zarządzania wiedzą. Bardzo dynamiczny rozwój systemów informacyjnych, a jednocześnie traktowanie informacji jako istotnego elementu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, nakazując zwrócenie szczególnej uwagi na problem bezpieczeństwa informacji. Drugi segment monografii został poświęcony w większym stopniu zagadnieniom zarządzania innowacjami. Zaczyna się on od charakterystyki ogólnej obszaru zarządzania innowacjami a następnie poruszono wiele zagadnień szczegółowych. Na uwagę zasługuje tutaj część piąta poświęcona wspieraniu innowacyjności przedsiębiorstw. Ciągle jeszcze niski. poziom innowacyjności firm w wielu sektorach i regionach polskiej gospodarki nakazuje zwrócenie uwagi na ważność różnorodnych działań i instrumentów, wspomagających procesy innowacyjne. Zarządzanie zmianą w warunkach kryzysu to część kończąca monografię. Jest to problem niezwykle ważny i aktualny. Autorzy opracowań zamieszczonych w tej części sygnalizują potrzebę specjalnego podejścia do roli zmian oraz innowacji w warunkach sytuacji kryzysowych w gospodarce oraz w przedsiębiorstwie. Wyrażamy nadzieję, że przedstawione Czytelnikom opracowanie wniesie - obok wielu książek i artykułów poruszających problemy zarządzania wiedzą i innowacjami w ostatnim okresie - pewien wkład do rozważań i zastosowań związanych z tymi bardzo dynamicznie rozwijającymi się obszarami nauk o zarządzaniu.