Kierownik liniowy wobec wyzwań procesu zarządzania efektywnością pracownika

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej
Lodz University of Technology Press

Abstrakt

W artykule zaprezentowano trzyetapowy proces zarządzania efektywnością pracownika (ZEP) oraz jego determinanty. Na ich tle wskazano na nowe wyzwania, jakim powinien sprostać kierownik liniowy w procesie pracy. Szczególną uwagę zwrócono na niedostateczne kompetencje kierowników w zakresie ZEP oraz wpływ technologii w tym względzie, a także nowe wymogi w zakresie procesu pracy związane z elastycznymi formami zatrudnienia, brakiem zaufania pracowników do ocen okresowych, chronicznym brakiem czasu kierowników i wymaganiami młodego pokolenia pracowników wiedzy.
The paper presents shortly a three-stage process of employee performance management (EPM) and its determinants. These above created a background to present some new challenges a line manager should meet in a work process. Particular attention was paid to the poor skills of managers in the EPM and the impact of technology in this regard, as well as new requirements in the work process in terms of flexible forms of employment, lack of employee’s trust against performance appraisal, a managerial problems in time management and requirements of the younger generation of knowledge workers.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie efektywnością pracownika, efektywność, kierownik liniowy, employee performance management, effectiveness, line manager

Cytowanie

Ulrych, W. (2013). Kierownik liniowy wobec wyzwań procesu zarządzania efektywnością pracownika. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 51(1146), 235-244. https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.235-244