2017, Tom 67 Nr 1214

Stały URI dla kolekcji

Przeglądaj

Ostatnie zgłoszenia

Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
  • Pozycja
    Powszechne towarzystwa emerytalne: od narodzin do schyłku organizacji
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Pawlak, Mateusz
    W 1998 i 1999 roku na mocy ustawy zmieniającej system emerytalny w Polsce powstały powszechne towarzystwa emerytalne (PTE) – prywatne firmy, których celem jest zarządzanie kapitałową częścią obowiązkowego systemu emerytalnego. W efekcie powstała w Polsce nowa branża na rozwijającym się rynku finansowym. Na przestrzeni lat branża ta stała się niezwykle istotnym elementem polskiego rynku kapitałowego. W 2016 roku, po latach jej funkcjonowania, na przestrzeni których dokonywano modyfikacji rynku PTE, pojawiły się plany całkowitej likwidacji powszechnych towarzystw emerytalnych i zarządzanych przez nie otwartych funduszy emerytalnych (OFE). Celem artykułu jest charakterystyka cyklu życia PTE, ocena funkcjonowania tego rynku na przestrzeni lat i próba odpowiedzi na pytanie, co dla branży PTE oznaczają zapowiedzi Ministerstwa Rozwoju z 2016 roku o przekształceniu ich w towarzystwa funduszy inwestycyjnych (TFI).
  • Pozycja
    Możliwe zastosowania założeń teorii wymiany w procesie motywowania pracowników i szacowania ich strategii zachowań
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Pakosz, Mieczysław
    Problematyka motywowania pracowników w zamian za oferowane przez pracodawcę korzyści pozostaje niezmiennie przedmiotem zainteresowania organizacji biznesowych. W artykule opisano problematykę motywowania pracowników w oparciu o teorie wymiany, które mogą mieć szerokie zastosowanie w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi. Budowanie optymalnej strategii motywowania pracowników sprzyja zwiększaniu efektywności poszczególnych jednostek, tworzących kapitał firmy.
  • Pozycja
    Peer paired ranking: assessing and training 21st century graduates
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Miralles, Cristóbal; Perelló-Marín, María Rosario; Canós-Darós, Lourdes; Vidal-Carreras, Pilar Isabel
    In the context of European Higher Education, universities are highly adopting innovative curricula focused on students acquisition of skills and competences needed for the further career development of the 21st century graduates. Particularly, Universitat Politécnica de Valencia (UPV) (Spain), has launched an institutional Project on transversal skills UPV (i.e. skills acquired by the UPV graduates). This project is supported by the strategic plan UPV2020. Its main goal is to accredit, by using rubrics, 13 transversal skills of any graduate from the Universitat Politècnica de València. Within this paper, we work on one of the 13 transversal skills, particularly, critical thinking. Our aim is not just to assess the level of acquisition of this skill, but also to improve students’ performance. In so doing, an innovative computerbased tool is introduced based in ‘paired peer ranking’. It is also shown that peer assessment strengthens students skills, encourages participation, promotes academic excellence, and hence increases students’ performance, offers higher feed back, fosters attendance, and promotes greater accountability on the part of the students.[...]
  • Pozycja
    Assessment of transversal skills: the case of Universitat Politècnica de València (Spain)
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Miralles, Cristóbal; Canós-Darós, Lourdes; Perelló-Marín, María Rosario; Santandreu-Mascarell, Cristina
    This paper summarizes the actual state and “in progress” results of an ambitious project based on transversal skills that has been created at Universitat Politècnica de València (UPV) – Spain. One of the last initiatives of this project has been the proposal of rubrics for assessment, with a double purpose: to prove the acquisition of transversal skills though several checkpoints along the degree (and master) study plan; and to establish a systematic assessment strategy by defining in which courses is acquired every competence, and how should be evaluated.
  • Pozycja
    Bloogs as tools for improving young people`s entrepreneurial skills and self-employment - case study of the most successful Polish fashion bloggers
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Jabłońska, Marta R; Śniegula, Anna
    Celem artykułu jest przedstawienie blogów jako skutecznych narzędzi dla młodzieży w rozwijaniu przedsiębiorczych umiejętności i postaw. Aby osiągnąć ten cel, dokonano przeglądu aktualnej literatury i przeprowadzono badanie dotyczące blogowania. Zakres badania polegał na zbadaniu najpopularniejszych polskich blogów mody z wykorzystaniem kwestionariusza autorskiego. Wyniki badania przedstawiają blogowanie jako możliwą metodę samozatrudnienia, szczególnie kierowaną dla młodych ludzi.
  • Pozycja
    Adaptacja pracowników z zagranicy w procesie zarządzania zasobami ludzkimi w świetle imigracji do Polski
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Granowska, Joanna; Pakosz, Mieczysław
    W ostatnich latach ogromnego znaczenia dla firm nabiera zarządzanie pracownikami zagranicznymi, których liczba w Polsce wciąż rośnie. Prezentowane opracowanie dotyczy adaptacji pracowników zagranicznych i jest aktualnym tematem ze względu na powiększający się napływ siły roboczej z zagranicy. W szczególności opisane zostały metody adaptacji pracownika, w tym pracownika zagranicznego, jak również wyłoniono najbardziej problemowe obszary adaptacji cudzoziemców w miejscu pracy. Zagadnienia przedstawione w artykule obejmują swoim zasięgiem konsekwencje napływu cudzoziemców, które mają ogromną wartość dla umiędzynarodawiającego się polskiego rynku pracy.