Technologiczna warstwa wierzchnia w kołach zębatych i mechanizmach krzywkowych

Ładowanie...
Miniatura

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydawnictwo Politechnika Łódzka
lodz University of Technology. Press

Abstrakt

[...] W mojej monografii przedstawiłem znane problemy inżynierskie warstwy wierzchniej współpracujących elementów maszyn w nowym rozszerzonym ujęciu. Wprowadziłem również nowe kryteria oceny niezbędne w interpretacji przyczyn awarii elementów maszyn spotykanych w przemyśle. Podałem zależności między mikrostrukturą warstwy wierzchniej wytworzonej różnymi technologiami ( od konwencjonalnych, znanych i stosowanych szeroko, do nowoczesnych - wdrażanych obecnie do przemysłu) a ich własnościami użytkowymi. Wykonane według zaleceń Autora koła zębate wykazały znaczący wzrost wytrzymałości zmęczeniowej stykowej i wytrzymałości na zginanie w stosunku do dotychczas stosowanych konwencjonalnych obróbek cieplnych. Monografia przeznaczona jest dla tych wszystkich, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę z zakresu doboru technologicznej warstwy wierzchniej, a w szczególności dla studentów starszych lat studiów na wydziałach mechanicznych i inżynierii materiałowej, a także słuchaczy studiów doktoranckich. Może także być pomocna dla inżynierów pracujących w przemyśle i mających do czynienia z problematyką racjonalnego wytwarzania kół zębatych i mechanizmów krzywkowych.

Opis

Red. nauk. Wydz. : Kapitaniak, Tomasz
Red. serii : Wodziński, Piotr

Słowa kluczowe

przekładnie zębate, maszyny - części, koła zębate, warstwa wierzchnia, machines - parts, gears, top layer

Cytowanie

Gawroński Z., Technologiczna warstwa wierzchnia w kołach zębatych i mechanizmach krzywkowych., Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2006, ISBN 83-7283-170-X.