Kadra kierownicza w kreowaniu zaufania w przedsiębiorstwie – potencjalnego źródła przewagi konkurencyjnej

Ładowanie...
Miniatura

Data

2013

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej
Lodz University of Technology Press

Abstrakt

W opracowaniu umiejscowiono zaufanie w koncepcji kapitału społecznego. Następnie pokazano, że zaufanie można traktować jako zasób strategiczny przedsiębiorstwa, wykorzystując sprawdziany strategiczne M. Bratnickiego. Dalej wskazano na konieczność wzmacniania zaufania w przedsiębiorstwie przez kadrę kierowniczą.
The aim of this study is to give an answer to the following questions – Can trust be considered a strategic asset of an enterprise? and Is there any connection between trust and job satisfaction of managers and staff members? The study places trust in the concept of social capital. Subsequently, taking advantage of M. Bratnicki's strategic tests, it was proved that trust can be considered a strategic asset of an enterprise. Further, the necessity of strengthening trust in a company by managerial staff was indicated.

Opis

Słowa kluczowe

zaufanie, kadra kierownicza, kapitał społeczny, zaufanie jako zasób strategiczny przedsiębiorstwa, sprawdziany startegiczne M. Bratnickiego, trust, managerial staff, social capital, trust as a strategic resource of the enterprise, strategic tests of M. Bratnicki

Cytowanie

Stelmaszczyk, M. (2013). Kadra kierownicza w kreowaniu zaufania w przedsiębiorstwie – potencjalnego źródła przewagi konkurencyjnej. Zeszyty Naukowe. Organizacja I Zarządzanie, 51(1146), 201-210. https://doi.org/10.34658/oiz.2013.51.201-210