Browsing 2013, Tom 51 Nr 1146 by Issue Date
Now showing items 1-20 of 23
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi z perspektywy kosztów transakcyjnych
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)Problem zarządzania zasobami pracy w dobie rozwoju nowoczesnych technologii komunikacyjnych i informacyjnych ujawnia szereg zjawisk i procesów zmieniających tradycyjne podejście do tego kluczowego zasobu każdego ... -
Wpływ poglądów i przekonań menedżerów na ich zdolność wykorzystania i rozwijania potencjału pracowników
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)Celem niniejszego artykułu jest analiza wpływu założeń dotyczących natury ludzkiej na styl zarządzania oraz zdolność menedżerów do dostrzegania, wykorzystywania i rozwijania potencjału pracowników. Pierwsza część ... -
Pozaekonomiczne czynniki ludzkich zachowań w teoriach ekonomicznych i ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)W opracowaniu przedstawiono zagadnienie dotyczące dwóch głównych nurtów współczesnej ekonomii: ekonomii neoklasycznej oraz ekonomii behawioralnej. Ukazano niedoskonałość paradygmatu ekonomii neoklasycznej. Określono ... -
Metoda identyfikacji zdolności systemu motywacyjnego do kreowania zachowań oczekiwanych przez pracodawcę
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)W literaturze przedmiotu wiele miejsca poświęca się identyfikacji oczekiwań pracowników w stosunku do systemu motywacyjnego. Autorzy artykułu podjęli próbę opracowania metody diagnozującej zdolność systemu motywacyjnego ... -
Aspiracje kierownicze kobiet w życiu zawodowym, społecznym i politycznym
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)Funkcjonujące w dalszym ciągu w naszym kraju stereotypy kulturowe sprawiają, że kobiety nie mogą w pełni wykorzystać swoich aspiracji, predyspozycji i kwalifikacji kierowniczych w każdej sferze życia. Choć przez wszystkie ... -
HR Biznes Partner jako współczesne rozwiązanie w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)Zmieniające się potrzeby przedsiębiorstw w odniesieniu do usług świadczonych przez działy personalne powodują, że zarządzający zmuszeni są do poszukiwania nowych rozwiązań w zakresie organizacji i realizacji funkcji ... -
Menedżerowie w kreowaniu zaangażowania pracowników w strategii społecznie odpowiedzialnego przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)W artykule pokazano związki między stopniem zaangażowania pracowników a skutecznością wdrażania strategii CSR (Społeczna Odpowiedzialność Przedsiębiorstwa). Po pierwsze, dokonano całościowego przeglądu czynników ... -
Możliwości usprawniania twórczego myślenia u szczególnie uzdolnionych pracowników, wyróżniających się zespołów pracowniczych i kadry kierowniczej w organizacji
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)Przedmiotem opracowania jest problematyka kreatywnego, zaangażowanego działania pracowników w organizacji, w kontekście zmieniających się oczekiwań społeczno-ekonomicznych, wymuszających zarówno na pracownikach jak i ... -
Pułapki zaufania – motywy podejmowania decyzji kadrowych w organizacji
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)Zaufanie postrzegane jest jako cenny zasób każdej organizacji, który determinuje sprawność procesów zarządzania. Zaufanie jest przede wszystkim jednym z najważniejszych elementów jaki wpływa na charakter relacji ... -
Kształtowanie zaufania wewnątrzorganizacyjnego przez kadrę kierowniczą i ich wpływ na rozwój przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)We współczesnym przedsiębiorstwie zaufanie odgrywa szczególną rolę a jego kształtowanie leży w gestii zarządzających, którzy mogą i powinni świadomie wykorzystywać ten stymulator rozwoju przedsiębiorstw. Artykuł prezentuje ... -
Kadra kierownicza w kreowaniu zaufania w przedsiębiorstwie – potencjalnego źródła przewagi konkurencyjnej
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)W opracowaniu umiejscowiono zaufanie w koncepcji kapitału społecznego. Następnie pokazano, że zaufanie można traktować jako zasób strategiczny przedsiębiorstwa, wykorzystując sprawdziany strategiczne M. Bratnickiego. ... -
Podejście kadry kierowniczej do realizacji interesów pracowniczych
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)W artykule rozpatrzono znaczenie jakie przywiązuje kadra kierownicza do interesów pracowników. Przeprowadzone badania empiryczne pozwoliły na określenie przesłanek i zakresu respektowania tych interesów. Odniesiono ... -
Puzzle "bycia zatrudnionym" - wyzwania nowego HRM dla menedżerów
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)Celem opracowania jest identyfikacja zarysu dylematów współczesnego menedżera z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i zasygnalizowanie konsekwencji ich istnienia dla jego działań i decyzji. Tradycyjne zarządzanie ... -
Motywowanie pracowników wiedzy pokolenia Y
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)Motywowanie pracowników stanowi ciągle aktualny problem w kontekście zmieniających się oczekiwań pracowników i pracodawców. Warunki gospodarki wiedzy kierują uwagę na ważną z punktu widzenia przedsiębiorstwa grupę ... -
Zaufanie jako czynnik satysfakcji pracowników
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)Praca przedstawia wyniki badań nad aspektami funkcjonowania pracowników w miejscach pracy ze szczególnym uwzględnieniem opinii badanych na temat zaufania. Badania pokazały, że wysoki poziom zaufania pozytywnie wpływał ... -
Znaczenie zaangażowania i intencji odejścia dla retencji pracowników w kontekście postrzeganego wsparcia organizacji (POS)
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)Jednym z wyzwań stojących przed menedżerami HR jest zatrzymanie najlepszych pracowników w organizacji. Artykuł stanowi próbę identyfikacji wymienianych w literaturze z zakresu POS warunków, które mogą wpływać na zdolność ... -
Oczekiwania motywacyjne menedżerów średniego szczebla w budownictwie
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)W artykule zaprezentowano preferencje motywacyjne menedżerów średniego szczebla sektora budownictwa. Badaniami objęto próbę 84 menedżerów zatrudnionych w średnich i dużych firmach budowlanych mających swoją siedzibę na ... -
Rola pracowniczych programów emerytalnych w systemach wynagrodzeń kadry kierowniczej w sektorze rynkowym w Polsce
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)Pracownicze programy emerytalne należą do pozapłacowych składników wynagrodzeń. Ich tradycyjna rola polega na budowaniu lojalności, związaniu pracownika z firmą. Artykuł stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy i w jakim ... -
Wymagania zawodowe a wynagrodzenie w subiektywnej ocenie policjantów
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)Celem prezentowanej pracy była ocena związku pomiędzy wymaganiami zawodowymi, związanymi z treścią pracy i organizacją pracy, a otrzymywanym wynagrodzeniem w subiektywnym odczuciu policjantów. Wyniki badania przeprowadzonego ... -
Kierownik liniowy wobec wyzwań procesu zarządzania efektywnością pracownika
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology Press, 2013)W artykule zaprezentowano trzyetapowy proces zarządzania efektywnością pracownika (ZEP) oraz jego determinanty. Na ich tle wskazano na nowe wyzwania, jakim powinien sprostać kierownik liniowy w procesie pracy. Szczególną ...