Zasady zarządzania jakością fundamentem zarządzania organizacjami

Ładowanie...
Miniatura

Data

2019

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej
Lodz University of Technology. Press

Abstrakt

Niniejsza monografia obejmuje swoim zakresem siedem rozdziałów i każdy z nich odnosi się do jednej z zasad zarządzania jakością, wśród których wyróżnia się: Orientację na klienta, Przywództwo, Zaangażowanie ludzi, Podejście procesowe, Doskonalenie, Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów oraz Zarządzanie relacjami. Struktura monografii jest zbudowana na zasadzie standardu, obejmującego dla każdej z zasad zarządzania jakością, układ zawierający po pierwsze przegląd literaturowy i wymagań normalizacyjnych, po drugie rozszerzenie wybranego tematu wpisującego się w temat danej zasady i po trzecie przedstawienie aspektu praktycznego poprzez opis studium przypadku lub pokazanie wyników badania własnego.
This monograph covers seven chapters and each of them refers to one of the principles of quality management among which it stands out: Customer orientation, Leadership, People Involvement, Process Approach, Improvement, Evidence-Based Decision-Making and Relationship Management. The structure of the monograph is built on the principle of a standard, including for each of the principles of quality management, a layout containing: first of all a review of literature and standardization requirements, secondly an extension of a selected topic in the topic of a given principle and thirdly a presentation of the practical aspect through a description of a case study or a presentation of the results of own research. Each chapter begins with a reference to the international standard ISO 9000:2015, declaration, justification, main benefits and possible actions concerning a given principle. The structure thus formed is not random and is intended to refer to the concept of standardisation as one of the key terms in the management of an organisation from a standardised perspective.

Opis

Wstęp w jęz. en_EN
Projekt okładki: inspiracja projektem Anny i Krzysztofa Kozieł

Słowa kluczowe

zarządzanie jakością, system zarządzania jakością, norma międzynarodowa PN-EN ISO 9000:2015-10, quality management principles, quality management system, international standard ISO 9000:2015

Cytowanie

Walaszczyk A., Zasady zarządzania jakością fundamentem zarządzania organizacjami., Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2019, ISBN 978-83-66287-05-1, doi: 10.34658/9788366287051.