• polski
    • English
Lodz University of Technology Repository
TUL Repository
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Wydział Mechaniczny / Faculty of Mechanical Engineering / W1
  • Książki, monografie, podręczniki, rozdziały (WM)
  • View Item
  •   Home
  • Wydział Mechaniczny / Faculty of Mechanical Engineering / W1
  • Książki, monografie, podręczniki, rozdziały (WM)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modelowanie prędkości przedzderzeniowej pojazdu przy wykorzystaniu funkcji nieliniowej

Thumbnail
View/Open
DOI_10.346589788372839466_Model_predkosc_Kubiak_2018_v2_opt.pdf (47.36Mb)
Date
2018
Author
Kubiak, Przemysław
Metadata
Show full item record
Abstract
W monografii pt. "Modelowanie prędkości przedzderzeniowej pojazdu z wykorzystaniem funkcji nieliniowej" autor porusza problematykę związaną z wyznaczaniem prędkości pojazdów biorących udział w zaistniałym zdarzeniu drogowym w oparciu o modele nieliniowe dla poszczególnych klas. Czynnikiem, który ma decydujący wpływ na wielkość uszkodzeń w wypadku, jest energia kinetyczna. W trakcie przebiegu wypadku następuje rozproszenie energii kinetycznej na skutek następujących po sobie zderzeń elementarnych. W zderzeniach elementarnych energia kinetyczna zamieniana jest w energię zderzenia. Przedstawione w pracy wyniki badań własnych potwierdzają, że modele liniowe nieprecyzyjnie opisują właściwości czołowej strefy zgniotu współczesnych samochodów. Przeglądając interpretację graficzną uzyskanych wyników badań można zauważyć, że model nieliniowy bardzo dokładnie opisuje badany związek przyczynowo-skutkowy. Uzasadnione jest, że będzie on dobrym predyktorem w prognozowaniu badanych wartości w wyznaczaniu prędkości pojazdu. Monografia jest oryginalnym dziełem autora, dotyczącym teorii modelowania prędkości przedzderzeniowej pojazdu i tworzy kompleksowy obraz możliwości wykorzystania modeli nieliniowych dla poszczególnych klas pojazdów, będąc interesującą pozycją zarówno dla naukowców, jak i praktyków.
 
[...] The goal set by the Author is to present the nonlinear method, which will allow to determine the real vehicle velocity in the instant of the collision. Energy lost in the crash corresponds with the difference of kinetic energy before and after the event. It is also equal to work of plastic deformation of both bodies taking part in the collision. Deformed chassis is a information itself about the magnitude of work that caused said deformation. The method will allow for a substantial update of currently used methodic with respect to car structure development and its adjustment to new technological solutions. Effect of the method will be useful for purpose of crash site reconstruction and determining the velocity before the impact.
 
URI
http://hdl.handle.net/11652/2242
http://doi.org/10.34658/9788372839466
Collections
  • Książki, monografie, podręczniki, rozdziały (WM) [87]

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV