Browsing Artykuły (WZiIP) by Issue Date
Now showing items 1-20 of 190
-
Wpływ doboru warstw na stateczność i nośność ortotropowych płyt pięciowarstwowych
(Katedra Wytrzymałości Materiałów i Konstrukcji, Politechnika ŁódzkaDepartment of Strength of Materials & Structures, Lodz University of Technology, 2003)W pracy przedstawiono analizę wpływu parametrów geometrycznych i materiałowych na masę, stateczność i nośność płyt prostokątnych, zbudowanych z pięciu warstw o różnej grubości i wykonanych z różnych materiałów. ... -
Stateczność i nośność graniczna cienkościennych słupów wieloobwodowych poddanych równomiernemu ściskaniu
(Katedra Wytrzymałości Materiałów i Konstrukcji, Politechnika ŁódzkaDepartment of Strength of Materials & Structures, Lodz University of Technology, 2003)W pracy przeprowadzono analizę stateczności lokalnej i globalnej ( eulerowskiej) oraz nośności granicznej równomiernie ściskanych izotropowych słupów o przekrojach kwadratowych wieloobwodowych (wielokomorowych) o stałym ... -
Centra zaawansowanych technologii źródłem innowacyjności MSP
(Difin, 2006)Przyczyny gwałtownego wzrostu popytu na innowacje, znacznie wyprzedzającego ich podaż, są wynikiem olbrzymiej presji konsumentów, konkurencji i nowych uregulowań prawnych. Wszystko to powoduje, że tradycyjny mechanizm ... -
Bezpieczeństwo kierowców tranmsportu drogowego - wstęp do modelowania wypadkowości
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2009)Artykuł przedstawia analizę statystyk wypadkowości w transporcie z udziałem samochodów ciężarowych oraz przyczyn powstawania tych incydentów, będących podstawą do zidentyfikowania obszarów problemowych wymagających ... -
Co-branding - motywy, efekty oraz charakterystyka współpracy przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2009)W artykule poruszona została problematyka zawierania aliansów pomiędzy firmami na przykładzie co-brandingu. Co-branding wyraża się w strategicznej współpracy dwóch firm, uwzględniającej ich interesy, a efektem co-brandingu ... -
Standardy ITIL w zarządzaniu usługami IT
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2009)Celem artykułu jest przedstawienie zestawu praktyk ITIL jako metody do zarządzania usługami IT oraz scharakteryzowanie ich słabych i mocnych stron. Publikacja opisuje najlepsze praktyki w zarządzaniu działami informatycznymi. ... -
Rozlokowanie towarów jako czynnik determinujący efektywność procesu kompletacji
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2009)W artykule zaprezentowano wyniki badań dotyczące elementów wpływających na efektywność funkcjonowania procesu kompletacji w Centrum Logistycznym Dystrybucji. Artykuł porusza aspekt istotności rozlokowania asortymentów w ... -
Praktyki 5S jako pierwszy krok do wdrożenia produkcji odchudzonej w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Rozwinięcie teorii 6S
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2009)W artykule przedstawiono etapy wdrożenia narzędzia 5S jako pierwszy krok w budowaniu efektywnego i nowoczesnego procesu produkcji. Przedstawiono definicją i cele wdrożenia systemu produkcji odchudzonej. Przytoczono również ... -
Zarządzanie bezpieczeństwem żywności w gastronomii
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2009)System HACCP, jako wymóg prawny, jest wdrażany w Polsce od przeszło 5 lat we wszystkich zakładach produkujących i/lub wprowadzających żywność do obrotu. Mimo coraz większych w tym zakresie doświadczeń, jest to w dalszym ... -
Szanse, zagrożenia i bariery technologii CCS
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2009)Przedmiot artykułu dotyczy najbardziej perspektywicznej technologii wytwarzania energii elektrycznej z paliw kopalnych (węgla i gazu), za jaką uważana jest technologia wychwytywania i magazynowania CO2, powszechnie określana ... -
Modelowanie wypadku przy pracy na stanowisku bobiniarki w przedsiębiorstwie produkcyjnym
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2009)Artykuł przedstawia modelowanie wypadku przy pracy oraz analizę potencjalnych przyczyn w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym, będących podstawą do zidentyfikowania obszarów problemowych wymagających zmian i wprowadzenia ... -
Zastosowanie przenośnych ekranów akustycznych w celu obniżenia poziomu hałasu emitowanego w czasie pracy małych maszym roboczych do prac ziemnych.
(Stowarzyszenia Mechaników Polskich w Ameryce, 2010)W referacie przedstawiono wyniki badań dotyczących wykorzystania ekranów akustycznych oraz kotar do zmniejszenia hałasu emitowanego do środowiska podczas pracy małych maszyn roboczych do prac ziemnych. Zostało zaprojektowanych ... -
Znaczenie i obszary badań nad innowacyjnością i konkurencyjnością małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2010)W artykule przedstawiono rozważania dotyczące roli innowacyjności oraz konkurencyjności w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Szczególną uwagę zwrócono na potrzebę i kierunki badań tych procesów w polskich warunkach ... -
Identyfikacja cech dynamicznych podsystemów organizacji
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2010)W opracowaniu przedstawiono część badań związanych z podejściem do zarządzania zmianami w oparciu o właściwości dynamiczne organizacji. Zasadnicze badania objęły bardzo szeroki zestaw aspektów zmian, zaś w opracowaniu ... -
Zalety i wady realizacji strategii marki lokalnej przez inwestorów francuskich w Polsce - wyniki badań empirycznych
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2010)W artykule poruszona została problematyka zarządzania markami lokalnymi przez inwestorów francuskich w Polsce. Przedstawiono zalety i wady realizacji strategii marki lokalnej przez inwestora zagranicznego w Polsce. ... -
Servicedesk - punkt styku biznesu z technologią IT
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2010)Publikacja opisuje najlepsze praktyki dotyczące ServiceDesk w zbiorze praktyk ITIL. ServiceDesk zarządza incydentami, zamówieniami na usługę. ServiceDesk różni się od standardowych podejść do obsługi Klienta zwanych: Call ... -
System oceniania pracowników magazynu i jego wpływ na ich motywację do pracy
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2010)W artykule zaprezentowano wyniki badań dotyczące funkcjonowania systemu oceniania pracowników magazynowych Centrum Logistycznego Dystrybucji. Zweryfikowano istniejące nieprawidłowości zakłócające rzetelne funkcjonowanie ... -
Badanie dynamiki wdrażania zmian w organizacjach
(Wydawnictwo Politechniki ŁódzkiejLodz University of Technology. Press, 2010)W opracowaniu przedstawiono próbę charakterystyki organizacji za pomocą macierzy ujmującej w dwóch wymiarach aspekty: praktyk zarządczych oraz zmienności funkcjonowania. Do agregacji danych z obserwacji wykorzystano metody ...